Monday, September 7, 2009

Ziarah Ramadan


Sapawi sedang mendengar dan meneliti permasalahan yang di hadapi oleh keluarga Juanis Sanang,41, (tiga dari kiri) ketika berkunjung ke Kampung Lingkungan Ulu, Beaufort.



Kelihatan Sapawi berbual dengan Gadis sambil diperhatikan oleh AJK Pemuda umno Sipitang Jaafar Jalaf (kanan) pada kunjungan tersebut.

ZIARAH RAMADAN...kedaifan Gadis bin Siah,50, dan keluarga di Kampung Lingkungan Ulu, Beaufort, mendapat perhatian daripada Ahli Parlimen Sipitang Datuk Sapawi Ahmad.

Ahli Parlimen Sipitang itu yang terkejut melihat kedaifan Gadis dan isterinya Seriwati Joyohjafar,46, sekeluarga akan berusaha membantu bagi memperbaiki kediaman mereka.

Selain tinggal pada sebuah rumah beratap nipah dan berdindingkan kanvas, enam anak Gadis yang berusia antara enam hingga 22 tahun tidak pernah menjejak kaki ke alam persekolahan.

“Kita akan berusaha membantu keluarga ini dan sebagai permulaan kita akan memfokuskan untuk membantu memperbaiki rumah mereka bagi membolehkan mereka sekeluarga tinggal dalam sebuah rumah yang lebih baik dan selesa,” kata Sapawi.

Beliau yang juga Katua Umno Sipitang yang menghabiskan masa lebih dari satu jam pada kunjungan ke rumah itu turut menyampaikan sumbangan peribadi kepada Gadis.

Share |