Sunday, September 6, 2009

Sapawi Bersama Kamarlin Beri Sumbangan Masjid Dan Surau, Dun Lumadan


SUMBANGAN...Kamarlin diperhatikan oleh Sapawi menyampaikan sumbangan beras kepada pengerusi Masjid Kampung Lingkungan Laut , Haji Sahadan Kamis.



IKHLAS...Sapawi dan Kamarlin menyampaikan sumbangan kepada salah seorang pengerusi masjid di majlis tersebut.

BEAUFORT: Sebanyak 36 buah surau dan 31 masjid kelmarin menerima sumbangan daripada Ahli Parlimen Sipitang Datuk Sapawi Ahmad dan wakil rakyat Lumadan Kamarlin Ombi.
Sumbangan tersebut adalah untuk membiayai majlis berbuka puasa dan moreh bagi setiap surau dan masjid dalam Dewan Undangan Negeri Lumadan.
“Ramadan adalah ruang terbaik kepada umat Islam memperkukuhkan persefahaman dan juga kerjasama yang sedia ada dan sudah tentu dengan mengadakan majlis berbuka puasa dan moreh akan dapat mempermantapkan lagi persefahaman serta kerjasama itu,” kata Sapawi pada majlis tersebut.
Katanya kehadiran ramai umat Islam untuk berbuka bersama turut memeriahkan lagi surau dan juga masjid.
Menurutnya surau dan masjid merupakan institusi terbaik ke arah memperkukuhkan persefahaman dan kerjasama di kalangan umat Islam.
Beliau memberitahu surau dan masjid juga adalah institusi perpaduan di kalangan umat Islam tanpa mengira warna kulit mahpun kedudukan.
“Surau dan masjid bukan sekadar tempat untuk kita menunai ibadah sembahyang tetapi kita harus melihatnya dengan skop yang lebih luas,” katanya dan menambah persefhaman dan perpaduan di kalangan umat Islam amat penting dalam menghadapi cabaran abad ke-21 yang getir.

Share |