Wednesday, May 26, 2010

Serah KWAPM dan Lancar Score A


KENANGAN…Sapawi merakamkan kenangan bersama-sama guru besar yang menerima bantuan KWAPM di majlis tersebut.



SOKONGAN…Sebahagian ibubapa yang hadir di majlis tersebut.



BANTUAN…Sapawi menyampaikan bantuan KWAPM kepada salah seorang pelajar yang layak sambil ditemani oleh ibubapa di majlis tersebut.


SERAH…Sapawi menyampaikan replika cek KWAPM kepada guru besar S.K Ulu Sipitang Ramli Awang Said.



LANCAR…Sapawi diperhatikan oleh wakil Pegawai Pendidikan Sipitang Zulkefli dan Guru Besar S.K Ulu Sipitang Ramli Awang Said menekan punat komputer tanda lancar


SIPITANG: Dalam usaha memaju dan membangunkan pendidikan, kerajaan tetap tidak mengetepikan peranan serta sumbangan yang telah dilakukan oleh warga pendidik.

Ahli Parlimen Sipitang Datuk Sapawi Ahmad berkata peranan dan sumbangan warga pendidikan tetap diberi keutamaan oleh kerajaan.

“Kerajaan tidak hanya memfokuskan kepada usaha memaju dan membangunkan pendidikan tetapi turut meletakkan keutamaan terhadap peranan serta sumbangan warga pendidik seperti guru,” katanya pada penyampaian Kumpulan Wang Amanah Pelajar Miskin (KWAPM) dan pelancaran program Score A peringkat daerah di Sekolah Kebangsaan Ulu Sipitang kelmarin.

Di majlis tersebut guru besar kepada 25 buah sekolah rendah dan 3 sekolah rendah jenis kebangsaaan cina menerima cek KWAPM dengan jumlah RM427,350

Sapawi berkata kerajaan amat menghargai sumbangan yang diberikan oleh warga pendidik khususnya dalam memberikan bimbingan dan tunjuk ajar kepada generasi muda.

Beliau berkata tanpa sumbangan dan peranan yang dimainkan oleh warga pendidik sudah tentu usaha melahirkan generasi berilmu, berkualiti dan berhemah tidak akan tercapai.

“Kerajaan amat menghargai warga pendidik dan sentiasa memberikan perhatian terhadap mereka,” katanya dan menambah ganjaran yang diberikan oleh kerajaan seperti yang diumumkan oleh Timbalan Perdana Menteri baru-baru lalu diharap dapat memberi dorongan dan motivasi kepada warga pendidik.

Katanya ganjaran it sememangnya tidak senilai dengan sumbangan serta peranan yang telah diberikan oleh warga pendidik.

Namun, katanya, kerajaan berharap ia sedikit sebanyak dapat menambahkan lagi semangat dan dorongan kepada warga pendidik bagi terus memberikan sumbangan.

Mengenai KWAPM, Sapawi memberitahu ia merupakan langkah kerajaan dalam memastikan semua rakyat dapat menikmati pendidikan.

Katanya kerajaan sentiasa berusaha meningkat dan memajukan serta membangunkan pendidikan di negara ini.

“Ini termasuklah dalam menyediakan kemudahan prasarana dan pembelajaran di seluruh sekolah di negara ini,” katanya lagi.


Share |