Thursday, June 9, 2011

Ziarah Rakyat



Kelihatan Sapawi dan Kamarlin berbual mesra mendengar permasalahan yang dihadapi oleh Zaim pada kunjungan tersebut.

ZIARAH RAKYAT...Ahli Parlimen Sipitang Datuk Sapawi Ahmad dan Wakil Rakyat Lumadan Kamarlin Ombi memberi kejutan kepada seorang warga emas di Kampung Lago, Lumadan, Beaufort.

Sapawi dan Kamarlin menziarahi Zaim Taraman, 60, yang terlantar sakit akibat sakit buah pinggang di kediamannya di kampung tersebut.

Zaim yang sebelum ini seorang nelayan terpaksa berhenti daripada meneruskan pekerjaan tersebut sesudah dinasihatkan oleh doktor dan dimaklumkan mengenai penyakit yang menyerang beliau.

Ketika ini Zaim menjalani rawatan hemodialisis tiga kali seminggu dan Sapawi dan Kamarlin yang menghabiskan masa lebih sejam memberi perhatian terhadap masalah yang dihadapi oleh Zaim.

Ahli Parlimen Sipitang itu melahirkan harapan agar Jabaan Kebajikan Masyarakat dapat memberi peruntukkan khas kepada Zaim sebagai meringgankan bebanan yang dipikul.

Hadir sama pada kunjungan tersebut termasuklah Timbalan Pengarah Kebajikan Am Sabah Mohd Nor Wahab, Pemimpin Kamajuan Rakyat Lumadan Ahmad Mumin, Penolong Pegawai Kebajikan Am beaufort Rokiah Salleh dan Pegawai Perhubungan Parlimen Sipitang Matbali Musah.


Share |