Tuesday, December 27, 2011

Lawat Mangsa Kebakaran Kg. Luagan, Sindumin




BERJIWA RAKYAT…Sapawi menyampaikan sumbangan kepada Ali Diris mangsa kebakaran rumah di Kampung Luagan, Sindumin.


SIPITANG: Usaha dan tindakan akan diambil bagi membantu mangsa kebakaran di Kampung Luagan, Sindumin.

Ahli Parlimen Sipitang Datuk Sapawi Ahmad berkata usaha itu termasuklah merujuk mangsa kepada jabatan atau agensi berkaitan bagi diberikan bantuan.

“Kita akan berusaha termasuk mengambil tindakan bagi memastikan mangsa dapat diberi bantuan,”Katanya ketika berkunjung ke tempat kejadian di Kampung Luagan dekat sini kelmarin.

Hadir sama pada ditempat kejadian termasuklah Wakil Pegawai Daerah Sipitang Jefri Muslim, Pegawai Khas Adun Sindumin Abdul Madi Awangku@Julak dan Ahli Jawatankuasa Pemuda umno Sipitang Jaafar Jalap

Sapawi berkata sudah menjadi amalan kepada Barisan Nasional (BN) untuk membantu rakyat yang ditimpa bencana termasuklah kebakaran.

Pada kejadian petang kelmarin, kediaman Ali Diris,41, musnah dalam kebakaran.Mangsa bersama isterinya Jamila Dollah, 39, sedang berniaga di pasar Sipitang dan tiada di tempat kejadian ketika kebakaran itu berlaku, Mangsa mempunyai empat orang anak yang masih bersekolah. Bagaimanapun tiada kemalangan jiwa dilaporkan.

Pasukan Bomba dan Penyelamat telah menerima panggilan kecemasan kira-kira pukul 2:15 petang seterusnya menghantar satu jentera dan dibantu oleh enam anggota yang diketuai oleh Pegawai Operasi Mazlan Sarman.

Sapawi melahirkan rasa syukur tiada kemalangan jiwa akibat kejadian tersebut.

“Kita bersimpati dengan Ali, dan berharap beliau brsabar dengan kejadian itu.

“Kita akan membantu mangsa khususnya membina rumah sementara untuk mereka”, katanya lagi.



Share |