Sunday, July 19, 2009

Golf Sempena Festival GATA Sipitang 2009


Sapawi diperhatikan oleh Adun Lumadan Kamarlin Ombi dan Adun Sindumin Ahmad Bujang menyampaikan hadiah kepada pemenang cabutan tiket bertuah kepada pemain Lembaga Kemajuan Tanah Negeri Sabah (SLDB) Syahedddrul R Joddari di majlis tersebut.



Sapawi diperhatikan oleh Adun Lumadan Kamarlin Ombi dan Adun Sindumin Ahmad Bujang menyampaikan hadiah kepada pemenang cabutan tiket bertuah kepada pemain polis DSP Jamaludin Ali di majlis tersebut.


FESTIVAL BERMULA...Sambutan Festival Gasing dan Tamu Besar(Gata) Sipitang semakin dirasa meskipun secara rasminya festival itu hanya bermula akhir bulan ini.
Kelmarin di Borneo Glof & Contry Club di Bongawan, penganjuran kejohanan Golf Gata bukan sekadar menarik perhatian pemain tempatan bagi sukan itu tetapi turut mendapat perhatian seorang pemin daripada Korea.
Pemain Korea itu adalah antara 82 pemain yang bersaing untuk merebut gelaran juara pertandingan yang dianjurkan bagi menyemarakkan Gata Sipitang yang bermula 31 Julai dan berakhir 2 Ogos nanti.
Ahli Parlimen Sipitang Datuk Sapawi Ahmad yang juga pencetus idea penganjuran Gata sempat meluangkan masa bagi memberi sokongan kepada para pemain selain hadir untuk menyampaikan hadiah kepada para pemenang.
Share |