Thursday, August 13, 2009

Jangan Jadikan Jawatan Untuk Bermegah Atau Dapatkan Projek: Sapawi


CERIA...Sapawi dan Kamarlin merakamkan kenangan bersama-sama staf Unit Pemimpin Kemajuan Rakyat N.27 Lumadan


AMANAH...Sapawi dan Kamarlin merakamkan kenangan bersama-sama Pengerusi JKKK bagi kawasan Dun N.27 Lumadan yang baru menerima watikah perlantikan

TANGGUNGJAWAB...Kamarlin diperhatikan oleh Sapawi menyampaikan watikah perlantikan Pengerusi JKKK Kampung Mentulud, Beaufort kepada Abdul Sani Mukjin

BEAUFORT: Jangan jadikan jawatan untuk bermegah atau dapatkan projek.
Ahli Parlimen Sipitang Datuk Sapawi Ahmad mereka seharusnya melaksanakan tanggungjawab dengan amanah seperti diharapkan.
“Pemimpin masyarakat adalah pengantara antara kerajaan dan rakyat,” Katanya pada majlis penyampaian watikah perlantikan Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung dan Jawatankuasa Kemajuan Dalam Bandar di sini kelmarin.
Hadir sama pada majlis tersebut termasuklah wakil rakyat Lumadan Kamarlin Ombi, Pemimpin Kemajuan Rakayat Lumadan Ahmad Mumin, Pegawai Penerangan Beaufort Marlina Jamarin dan Pegawai Pembangunan Masyarakat (CDO) Jalip Sabli.
Sapawi berkata pemimpin masyarakat perlu membantu kerajaan dalam melaksanakan pembangunan dan kemajuan untuk rakyat.
“Kita tidak melaksanakan sebarang projek untuk kepentingan orang tertentu tetapi untuk rakyat,”Katanya .
Menurutnya perkara itu perlu diperjelaskan kepada rakyat agar pembanguan dapat dilaksanakan.
Katanya pemimpin masyarakat juga perlu menjaga imej selain mendekati akar umbi untuk mengetahui permasalahan yang dihadapi di kawasan masing-masing.

Share |