Saturday, May 1, 2010

Umno Sabah Di hulu Selangor


SUMBANG…Musa menyampaikan sumbangan kepada Guru Besar SJKC Kerling Tan Kim Seng.


MANTAP…Sapawi merakamkan kenangan dengan Ketua Pemuda Umno Sabah Azman Roslan dan Ketua Puteri umno Sabah Musliati…. Serta jentera pemuda dan puteri yang turut membantu kempen di Hulu Selangor.


BERTUAH…Musa diperhatikan oleh Lajim sedang menyampaikan hadiah tiket cabutan bertuah kepada salah seorang pengunjung di Ladang Kerling.


BINCANG….Musa bersama Sapawi dan Armani sedang berbincang dengan Ketua Daerah Mengundi Kampung Gumut Murad Baharudin.


TINJAU…Musa bersama Timbalan Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai melawat pondok mengundi BN di Kampung Air Panas


KOTA KINABALU:Kemenangan Barisan Nasional pada pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor membuktikan perubahan kepercayaan rakyat terhadap kepimpinan negara berasaskan gagasan 1 Malaysia.

Ketua Penerangan Umno Sabah Datuk Sapawi Ahmad berkata kepercayaan rakyat itu juga berasaskan kepada keyakinan mereka terhadap kepimpinan negara.

“Kemenangan BN bukti ggasan 1 Malaysia diterima oleh rakyat dan ia juga memperlihatkan rakyat memberi sokongan terhadap gagasan tersebut,” katanya ketika mengulas kemenangan P.Kamalanathan yang menewaskan calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Zaid Ibrahim pada pilihan raya kecil itu minggu lalu.

Sapawi yang mengetuai jentera kempen Umno Sabah pada pilihan rya itu memberitahu gagasan 1 Malaysia: Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan memperlihatkan perjuangan BN meliputi seluruh kaum di negara ini.

Katanya Parlimen Hulu Selangor juga memperlihatkan gagasan 1 Malaysia itu digunapakai apabila Umno dan MCA turut mempunyai wakil rakyat di kawasan tersebut.

Sapawi berkata kepimpinan negara yang diketuai oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin telah memperlihatkan kesungguhan , keazaman serta keikhlasan dalam memperjuangkan nasib rakyat.

“Umno Sabah yang diketuai oleh Pengerusi Badan Perhubungan Datuk Musa Haji Aman yang juga Ahli Majlis Tertinggi Umno turut berkempen dan berdasarkan sambutan yang diberikan ianya amat positif,” katanya lagi.

Beliau memberitahu Musa turut bersama membantu jentera Umno Sabah dalam membantu kempen calon BN.

“Kita gembira dengan kemenangan itu dan gembira kepada rakyat telah membuat keputusan yang bijak…pada kita kemenangan itu adalah kemenangan rakyat,” katanya lagi.


Share |