Monday, June 21, 2010

Musa Tinjau Jambatan Air Di Kampung Air Weston, Beaufort


TINJAU…Musa bersama rombongan menaiki bot meninjau tapak cadangan projek MESEJ akuakultur ternakan ikan (CHANOS) di kawasan Pulau Nabahan dan kawasan Eco-tourism monyet Proboscis di bawah program Eco-tourism di Weston.



TARIKKAN…Mini resort ko-Nelayan, Weston yang bakal jadi tarikkan pelancong.



ROSAK…Sebahagian jambatan yang rosak menghubungi 3 buah kampung antaranya Kampung Hulu, Kampung Menengah dan Kampung Laut.



TURUN PADANG…Musa diperhatikan oleh yahya,Kamarlin dan Wong sedang melihat kertas kerja cadangan projek pembinaan jambatan konkrit di Kampung Air Weston.



TINJAU...Musa meninjau sendiri permasalahan yang dihadapi oleh penduduk kampung air Weston, Beaufort

WESTON: Kelulusan pembinaan jambatan konkrit yang baru di Kampung Air di sini memperlihatkan komitmen tinggi Kerajaan Barisan Nasional (BN) terhadap[ rakyat.

Kelulusan pembinaan jambatan bernilai RM3.5 juta itu diumumkan oleh Ketua Menteri Datuk Seri Musa Haji Aman yang mengadakan lawatan kerja di Mini resort ko-Nelayan di sini.

Pembinaan jambatan itu bukan sekadar berita gembira kepada penduduk di Kampung Air yang mempunyai 3 kampung antaranya Kampung Hulu, Kampung Menengah dan Kampung Laut dengan jumlah penduduk seramai lebih 1,500 orang.

Difahamkan sebelum ini penduduk di kesemua kampung tersebut menggunakan jambatan yang telah usang sejauh 2,920 meter.

Sementara itu Ahli Parlimen Sipitang Datuk Sapawi Ahmad berkata pengumuman kelulusan itu adalah bukti kukuh komitmen tinggi kerajaan kepada rakyat.

Beliau berkata Kerajaan BN adalah kerajaan yang berkemampuan dan sentiasa memberi perhatian terhadap masalah yang dihadapi oleh rakyat termasuklah golongan nelayan.

“Tiada sikap pilih kasih atau golongan yang diketepikan, sebaliknya kita memberi perhatian sama kepada semua orang tanpa mengira anutan agama, kaum ataupun warna kulit,” katanya dan menambah rakyat sendiri boleh menilai keikhlasan dan kesungguhan Kerajaan BN dalam memperjuangkan nasib mereka.

Sambil menyifatkan kehadiran Musa selaras dengan konsep 1 Malaysia, Sapawi memberitahu kerajaan amat prihatin terhadap masalah yang dihadapi oleh rakyat dan sentiasa berusaha untuk mengatasinya.

Beliau berkata dengan kelulusan pembinaan jambatan baru itu ianya sudah tentu meningkatkan lagi kemudahan rakyat.

“Rakyat bakal menikmati kemudahan yang lebih baik,” katanya.

Hadir sama pada lawatan tersebut termasuklah Timbalan Ketua Menteri merangkap Menteri Pertanian dan Asas Tani Datuk Yahya Hussin, Pengerusi Ko-Nelayan Datuk Samsudin Yahya, Ahli Parlimen Sipitang Datuk Sapawi Ahmad, Adun Lumadan Kamarlin Ombi, Setiausaha Tetap kementerian Kemajuan Luar Bandar Datuk Ghulam Jailani, dan Pegawai Daerah Beaufort Wong Foo Tin.


Share |