Sunday, July 10, 2011

Bintang GATA Sipitang 2011

PROFESIONAL…Barisan hakim yang mengadili pertandingan Bintang GATA Sipitang 2011.
TERHIBUR…Sapawi bersama tetamu jemputan dan ribuan orang yang hadir di majlis tersebut.
MERDU…Persembahan Juara Bintang Gata Sipitang 2011 Liaw Ardson memukau ribuan hadirin pada malam itu.
JUARA…Sapawi menyampaikan hadiah kepada juara berkumpulan Bintang GATA Sipitang 2011 kepada kumpulan Sweet Grils daripada Sipitang.

CERIA…Barisan penyanyi solo dan berkumpulan Bintang GATA mengabadikan kenangan pada malam tersebut.

LAGU Tak Perlu Diucapkan dendangan Allahyarham Sudirman, membawa tuah kepada Liaw Ardson untuk muncul sebagai juara kategori solo Bintang Festival Gasing dan Tamu Besar (GATA) Sipitang 2011.

Kemenangan itu membolehkan Liaw daripada Lawas meraih wang tunai RM1,000 dan piala dan menewaskan 12 penyanyi lain pada final Bintang GATA Sipitang 2011 di padang pekan Sipitang.

Siti Norhana daripada Sipitang yang membawa lagu Cahaya Hati dendangan Datuk Siti Norhaliza pula menduduki tempat kedua dan meraih wang tunai RM700 dan piala.

Norsiah Bangok daripada Lawas menduduki tempat ketiga bagi meraih wang tunai RM500 dan piala dengan membawa lagu Pasrah dendangan Era Fazira.

Lebih 60 peserta menyertai kategori solo Bintang Gata sementara 20 pula bersaing untuk kategori kumpulan.

Kumpulan Sweet Girls daripada Sipitang muncul sebagai juara kategori berkumpulan bagi memenangi hadiah wang tunai RM1,500 dan piala.

Tempat kedua dan ketiga masing-masing dimenangi oleh Kumpulan Equinox dan Kumpulan Impresside.

Equinox daripada Putatan menerima wang tunai RM1,000 dan piala manakala Impresside daripada Sipitang pula memenangi wang tunai RM700 dan piala.

Sebanyak lima kumpulan berjaya mengatasi halangan peringkat saringan untuk bersaing pada peringkat final kategori kumpulan Bintang GATA.

Share |