Thursday, September 29, 2011

Gotong-Royong Bina Jambatan Kg. Laut Weston



PRIHATIN…Sapawi bertanyakan khabar kepada Haji Kudat Matusin,77, yang sakit tua ketika lawatan tersebut.
GOTONG_ROYONG…Sapawi bersama penduduk setempat membina semula jambatan rosak yang menghubungi rumah penduduk kampung setempat di kampung Laut Weston.
TANGGUNGJAWAB…Sapawi sedang mendengar permasalahan yang dihadapi oleh Jaafar Tuah,57, ketika melawat rumahnya di Kampung Laut Weston.

WESTON: Ahli Parlimen Sipitang Datuk Sapawi Ahmad tidak hanya melawat sesebuah kampung tetapi turut sama dengan rakyat bagi membina kemudahan prasarana.
Sapawi yang mengadakan lawatan ke Kampung Luat di sini menyertai penduduk kampung tersebut bagi membina jambatan kira-kira sejauh lima puluh meter yang membinanya secara bergotong-royong.
Sambil menyifatkan usaha itu memupuk semangat persaudaraan antara penduduk kampung, Sapawi berkata amalan seumpama itu wajar berterusan dan diserap kepada generasi akan datang.
Selain turut serta membina jambatan di kampung itu, Sapawi turut berkunjung ke beberapa buah rumah di kampung tersebut di mana penghuninya sakit.
Antara yang dikunjung ialah Jaafar Tuah,57, dan Haji Kudat Matusin, 77, kedua-duanya sakit.
Sapawi turut meninjau pembinaan sebuah rumah di bawah Program Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) di kampung tersebut.

Hadir sama pada masa lawatan tersebut Pegawai Perhubungan Parlimen Sipitang Matbali Musah, Ketua Umno Zon Weston Ismail Kembar, JKKK kampung Laut Weston Junaidi Tuah dan Ahli Jawatankuasa Umno Sipitang Muanam Majiarto.



Share |